single blog

HyperCasual Store 4.1.0 Released

15 Mart 2020

Ayahuska Geliştirici Topluluğu olarak, veri tasarrufu hareketi adı altında geliştirdiğimiz HyperCasual Store uygulamasına yeni bir güncelleme gelmiştir. 7 aylık araştırma ve geliştirme süreci içerisinde 500 üzeri oyunu market raflarına ekledik ve sizden gelen geri bildirimler

Read more

Son Oyunum Finger Shuttle Yayında

15 Ekim 2019

Game Maker Studio programı ile 1 yılı aşkın süredir hobi olarak geliştirdiğim parmak becerisi oyunu; Finger Shuttle Parmağınız ile kontrol ettiğiniz uzay gemisini engellerden geçirerek yeni medeniyetleri fethedin. APK İNDİR

Read more

Game Maker objeyi hareket ettirmek

14 Eylül 2019

Hareket ettirmek istediğiniz objenin step eventine; if(keyboard_check(vk_right)) // Sol yön tuşuna basıldığında { x+=5; // Objenin x kordinatını 5 arttır. } if(keyboard_check(vk_left)) // Sağ yön tuşuna basıldığında { x-=5; // Objenin X kordinatını 5 eksilt

Read more

Game Maker Hız

13 Eylül 2019

KULLANIMI: speed TANIMI: Bu kodu objemizin hızını değiştirmek için kullanırız. ÖRNEK : if(keyboard_check(vk_up)) // Eğer yukarı yön tuşuna basılırsa { speed = 2; } // objenin mevcut hızı 2 artsın. if(keyboard_check(vk_left)) // Eğer sol yön tuşuna

Read more

Game Maker Yerçekimi Yönü

13 Eylül 2019

KULLANIMI: gravity_direction; TANIMI: Oyuna yer çekimi eklemek icin gravity sabit değişkenine bir değer tanımlarız. Çekim yönününü ayarlamak için gravity_direction kodunu kullanırız. ÖRNEK : if(place_meeting(x, y, Obj_Zemin)) // Eğer objemiz, Obj_Zemin objesine temas ediyorsa { // Kodu

Read more

Game Maker Horizontal Speed

13 Eylül 2019

KULLANIM: Hspeed TANIM: Bu kod, objenin yatay hareket hızını arttırmak yada düşürmek için kullanılır. ÖRNEK : if(keyboard_check(vk_left)) // Eğer sol yön tuşuna basılırsa { // Kodu tetikle hspeed = -5; // Obje yatay bir şekilde 5

Read more

Game Maker Yerçekimi

13 Eylül 2019

KULLANIM: gravity TANIM: Bu kod, objenin yer çekimini ayarlamak için kullanılır. ÖRNEK : if(!place_meeting(x, y+1, Obj_Zemin) // Eğer objemiz, Obj_Zemin objesine yukarıdan 1 piksel(y+1) temas [etmiyor ise]. (place_meeting kodundan önce yazılan ünlem(!) koşulumuzu negatif hale getiriyor.

Read more

Game Maker Studio Sürtünme

13 Eylül 2019

KULLANIM: friction TANIM: Bu terim, objenin sürtünme kuvvetini ayarlamak içindir. ÖRNEK : if(place_meeting(x,y,obj_wall) ) // Eğer objemiz, obj_wall objesine temas ederse {// İçersindeki kodu tetikle. friction=0.05; // Sürtünmeyi 0.05 olarak ayarla }// kapat parantez else //

Read more

Oyun sektörünün başka yüzü:Kutu Oyunları

9 Eylül 2019

Merhaba, bir başka pazar yazısı ile karşınızdayım. Bugünki konum, dijital oyun sektöründen çok fiziksel oyun sektörünün bir parçası olan kutu oyunları üzerine olacak. Birçoğumuz, çocukluğumuzda yuvarlak, kare ve üçgen şekillerini doğru alanlara yerleştirdiğimiz “kutu oyununu”

Read more

RPG Oyunu Yapmak

3 Eylül 2019

Beni bir Rpg oyunu yapmaya iten bir kaç oyun var.Bunlar; “Little Ninja Brothers (NES)”,”Dark Souls TM”,”Saiyuuki World(NES)” ve “Undertale TM” Oyunumu yaparken en çok Ninja Brothers’tan örnek aldım.Oyun motoru olarak Game Maker Studio v1.49999 kullandım.Bu

Read more